tisdag 22 mars 2016

......

jag har suttit och haft irriterande tankar för det här med skatteverket, men varför egentligen? Naturligtvis tycker jag det är orättvist, frustrerande och förjävligt. Men istället för att gå ner mig i detta ska jag berätta för er om en helt underbar plats. En plats som ligger mig det varmaste om hjärtat, en plats där jag kan åka för att glömma allt, tankar energi eller bara må bäst. Mitt andra hem, min "frizon" där jag har tusentals olika typer av minnen, luktminnen, tankeminnen och bara minnen som tankas varje gång man är där. Man mår bra där helt enkelt och naturligtvis pratar jag om mormor och morfars gård. Självklart har jag massa minnen då jag har spenderat tusentals timmar där. Hela gården är underbar. Detta här som jag lägger in är två kort som jag gav till mormor och morfar, som har hängt på samma ställe sen de fick dem. Jag och Molle tog ner dem för några veckor sen och läste inuti korten. Naturligtvis har jag råkat ta bort morfars kort, men jag kommer lägga in det här snart. Men mormor, vilken stålmormor hon är. Det finns inte tillräckligt med ord för att jag ska kunna förklara hur mycket jag älskar henne och det vet hon. Häromdagen när jag åkte därifrån så hade jag sån energi och det kändes verkligen som jag hade tankar mig själv med kärlek, energi och lycka. Lovely helt enkelt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar