fredag 29 maj 2015

Tylösand på 7 års dagen.

Jag hade planerat en spa-weekend till mig och Jonas för att fira hans 40 års dag, när jag inte kunde följa med på semestern så bestämde jag mig att det skulle bli Tylösand, för det var vi banne mig värda, efter månader av jobbiga saker. Han visste bara att vi skulle iväg och att han skulle packa en väska. Gissningarna var på Ängelholm, Båstad eller Halmstad. Så på lördagen, 23 maj, vår 7 års dag, lämnade vi hundarna till de bästa svärföräldrar som hjälper oss, sen körde vi. Enda planen han visste var att vi skulle käka på Max i Halmstad och när vi kom dit hade vi cirka två timmar till incheckning så han tyckte att vi kunde åka och titta i Tylösand. "Ok, men måste hålla koll på tiden". Så vi körde dit, snokade rätt på Per Gessles hus efter....lite tids letande. Värsta stalkers!!! Det enda vi kunde se var grinden, men jisses vilken fin grind. Vi körde runt och kollade på hus, strand, sen mitt framför hotellet så sa jag "nä,vi checkar in istället" Han tappade hakan och nästan skrek," men detta är ju skitdyrt" Vi checkade in, fick rum, gick upp för att byta om till badrock och tofflor, sen utforskade vi poolerna. Vi la märke till vuxna människor som inte kan respektera tillsägelser, det var nämligen så att man fick inte ta upp alkohol på andra våningen där utepoolen, ångbastu, och relaxpool där man skulle vara tyst, men en grupp kvinnor hade vin tills anställd kom ut och sa till tre gånger totalt. och tydligen var det svårt att vara tyst eller respektera att det fanns andra gäster på hotellet, sånt gör mig lite irriterad. Klockan 18.30 hade jag bokat varsin ansiktbehandling som heter microzone och efter denna ansiktsbehandlingen ska jag banne mig försöka unna mig det, helst en timmes lång massage/behandling. Sen var det snabb dusch för vi hade bokat bord 19.30. Trerätters middag som var suppergod, kanske lite minus på efterrätten, men annars wow Självklart vann jag i biljard!!!! Efter ett tag gick vi upp på rummet där jag hade gömt med mig en flaska champagne, två små chipspåsar och trisslotter. Ingen vinst, men god champagne. Vi ställde klockan på 7.30 för att utnyttja spaet till max. Helt underbar frukost, jag älskar hotellfrukostar, med egen juicepress och juicemaskin, som funkade genom en app. Sen upp på rummet, bytte om och njöt till fullo i tre timmar. Jag hade beställt en aromamassage i 50 minuter till oss båda klockan 15.00 och utcheckningen var 12.00 så det var bra läge att gå runt på stranden och kolla, vi körde även tillbaka till Pers hus för att se den stranden och kanske en liten glimt från stranden, men inte ens där gick det (jävla träd och mur) Men jisses vad vackert det var och det bästa var att de hade satt upp en klocka på stranden. Vi kom tillbaka lite tidigare för att ta en kaffe, sen var det dags. jag fick en manlig som var helt grym. Det gjorde väldigt ont fast han knappt rörde mig, men han fokuserade på ansikte och skalpen. han kunde väldigt mycket healing och ska berätta senare vad han sa, måste bara verkligen kolla upp det. Vi hämtade sen hundarna och däckade nästan direkt vi kom hem. En helt underbar helg och vi tummade på att vi ska komma tillbaka om tre år, när (förhoppningsvis) vi firar 10 år, Linnea är 15 år och Lucas 13 år. Längtar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar