onsdag 4 maj 2016

Underbara Sara

Historien om hur vi blev vänner är unik, speciell och väldigt rolig. När jag var liten hade mina föräldrar en lägenhet på ett hotell i Matrei i Österrike, så varje sommar åkte vi ner där. En vacker sommardag på hotellet knackade det på vår dörr. När pappa öppnade dörren stod där en lite tioårig flicka och frågade om det bodde en flicka i sin ålder. Jodå, det var ju jag!! Utan att pappa ställde tusentals frågor gick jag med denna flickan, sen dess har vi varit vänner. Det är mer än 20 år sen, jisses. Vår vänskap, enligt min mening är en sådan som bara finns där. Det händer ibland att vi inte ses på ett år, men när vi väl ses så känns det som det var igår och det är unikt, enligt mig. Jag måste haft en väldig tur när jag träffade mina vänner, för jag kan ärligt säga och tycka det är speciellt att en vänskap som hållit i mer än 20 år är speciellt och lyckligtvis är det inte bara Sara, utan jag har vänner som funnits där i 35 år. Magiskt!!!! I måndags var det i alla fall dags att träffa denna härligt coola tjejen. jag satte i kurs mot Båstad och efter cirka en timme anlände jag. Vi käkade lunch på restaurang Bakfickan där Sara bjöd mig på min första Fish´N Chips. Vi gick ner till hamnen, in på hotell Sand och kollade in dagspaet. det såg så läckert ut att vi nu har bestämt att vi ska boka det i höst. Sara visade mig tennisplanen där de spelar på somrarna. Sara berättade att hon sett massor av kändisar och ni som känner mig vet hur jag är, värsta stalkern, men varken Hugh Grant, Zlatan eller annan kändis syntes. Självklart åkte vi till Lågprisladan i Boarp, man hittar alltid något där :) Sista stoppet var på Hotell Sand där Sara återigen bjöd mig, denna gången på en caffelatte Vi satt där i sådär två timmar och bara njöt och pratade. Det kändes verkligen som om man var utomlands, helt underbart. hela Båstad är vackert och underbart, så förstår att Sara och hennes sambo bosatte sig där. Det blev timmar av mys, lunch, sightseeing och massa skratt och prat. Tiden gick och det hann bli kväll, men vilken underbar dag vi hade. Hjärta till dig <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar