fredag 14 augusti 2015

smart tänk och en klapp på axeln!!

Jag kan hålla med att det är väldigt tidigt, jag menar när jag såg att Ullared redan lägger ut julklappspapper och annat, så rynkar jag pannan. men detta är ändå smart, ialla fall i min värld. Jag har redan köpt en julklapp! Ni kanske rynkar pannan och tappar hakan. När jag och Jonas levde på noll kronor i månaden och inget socialbidrag då de tyckte vi skulle leva på 2000 kronor i månaden, så blev prioriteringarna lite omvända. Fortfarande var julen den viktigaste och känslan och det mysiga med att ut och handla var fortfarande mysigt. De åren var fruktansvärda, men jag lärde mig en viktig sak som jag redan visste. Att spara ännu mer. I min värld med väldigt lite pengar så är det svårt att spara och runt jultiden då man ska punga ut med flera tusen till julklappar, varför inte börja handla tidigt? jag har alltid varit snål, eller enligt mig själv fruktansvärt sparsam, jag tänker väldigt mycket, det kan du fråga min sambo och mina vänner, ibland gör jag dem tokiga, men sån är jag. Mycket babbel, men ja!! En julklapp är inköpt och jag slutar inte där. Jag fortsätter kolla runt, mina öron är väldigt spetsiga när jag får höra om någon vill ha nått. Varför ska man vänta i sista minuten och stressa som man alltid gör runt jul?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar