torsdag 4 juni 2015

kass dag helt enkelt

jag kunde gå ur sängen vid åtta idag,trots att klockan ringde sju, sen var det kaffe i soffan i nästan två timmar, innan jag kände att jag klarade av en dusch. Så har det varit på sistone och förstår inte varför jag har fått så himla mycket mer ont. Jag arbetstränar och först hade jag planerat upp så jag jobbade tisdag, onsdag och torsdag, tio timmar totalt i veckan. Sen ändrade vi det så skulle testa måndag, torsdag och fredag och det blev mer eller mindre katastrof. jag kände att jag inte hann återhämta mig, eller min kropp/värk inte klarade det. Väldigt länge nu har jag haft måndagar som mina heliga dagar, alltså ledig, varit hemma och gjort det jag kunnat, bland annat förberett veckan. Jag märkte att jag mådde sämre, både psykiskt och fysiskt. Psykiskt som i ångest, inre stress, panikkänslor, utmattad och fysiskt som tröttare än tröttast, feberkänslor, utbrändhetskänslor, yr. Nu har jag ändrat dagarna så jag jobbar två dagar i veckan och fem timmar var dag, tisdagar och fredagar. Får vi se hur detta går. Det är flera saker som man gör automatiskt, som man kanske tar för givet när man inte har värk. saker som att dammsuga, att dammsuga med en helt ny dammsugarpåse i är ett hel__te enligt mig, hänga upp tvätt känns som att armarna ska gå av, att skala morötter eller potatis, efter fem potatisar känns det som att ryggen ska gå mitt av, som att armarna är i brand och som det står någon bakom en och hugger med yxa i nacken. Nja, som sagt, denna dagen var kass.......

1 kommentar:

  1. Hej, hoppa satt ditt nya schema fungerar för dig. Det är inte lätt att göra upp planer med en smärta som lever sitt eget liv och ställer till det när det passar den. Fortsätt kämpa! Mch Madde

    SvaraRadera